رئیس بنیاد نخبگان استان همدان از مهاجرت 70 درصد نخبگان همدانی خبر داد.

 مهاجرت  70 درصدی نخبگان همدانبه گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از همدان؛  دکتر غلامحسین مجذوبی رئیس بنیاد نخبگان استان همدان با بیان اینکه در آئین اختتامیه هفته پژوهش استان همدان، تصریح کرد: 73.9 درصد فارغ‌التحصیلان همدانی شاغل، 23.5 درصد استاد و 2.6 درصد فارغ‌التحصیلان نخبه بیکار هستند که باید به فکر اشتغال آنها باشیم.

وی با بیان اینکه 50 درصد تولید ناخالص ملی در سند چشم‌انداز 1404 باید از محصولات دانش‌بنیان باشد، افزود: برای تولید محصولات دانش‌بنیان باید به قشر نخبگان توجه کنیم.

رئیس بنیاد نخبگان استان همدان ادامه داد:متأسفانه هیچ ارزیابی و نظارتی بر اجرای همایش‌ها در حوزه تحقیق و پژوهش نیست، گفت: نه تنها از پتانسیل کارگروه پژوهش و فناوری استفاده نمی‌شود بلکه مدیرانی که رابطه تنگاتنگ با پژوهش دارند در این کارگروه‌ها شرکت نمی‌کنند بنابراین لازم است بازنگری لازم در برگزاری این کارگروه وجود داشته باشد.

مجذوبی با اشاره به وجود پایگاه استنادی در کشور اظهار کرد: این کارگاه کار پایش مقالات و علم‌سنجی را انجام می‌دهد که کشور ایران دومین کشور پس از آمریکا در دارا بودن این پایگاه استنادی است.

وی درباره استناد به پژوهش‌ها خاطرنشان کرد: کشورهای چین، آمریکا و کانادا بیشترین استناد به پژوهش‌ها را دارند اما در ایران استناد به پژوهش‌ها در رده تقریبا متوسط قرار دارد.

رئیس بنیاد نخبگان استان همدان خاطرنشان کرد: استان همدان در رشته‌های مهندسی جزء مقالات پراستناد و در رشته علوم فضایی نیز کمترین استناد مقاله را داشته است.

مجذوبی تاکید کرد:در استناد مقالات روند صعودی خوبی داشته است، افزود: 2.3 درصد مقالات کشور سهم استان همدان است.

این در حالی است که 6 ماه پیش گزارشی مبنی بر مهاجرت 131 هزار نفری از همدان و به  تبع کاهش جمعیت استان از منابع رسمی گزارش شده بود، حالا دید با این اوصاف  مسئولان چه تدبیری می اندیشند.

انتهای پیام/ب

مهاجرت 70 در صد از نخبگان همدان

 

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار